Гезит Айбек Байымбетов аттуу автордун “Арабанын бешинчи дөңгөлөгү болбойлу” деген макаласын окурмандарга тартуулады. Кыргызстандын жашоо-турмушун талдоого алган Айбек жашап жаткан системабыз элдин абалын ойлогонго жана улуттук кызыкчылыкты коргогонго эмес, саналуу ач көз байлардын жыргалчылыгын гана камсыз кылууга карай багытталганын, мындай жол акыры биз ойлогон жакшылыкка алып барбай тургандыгын, ошондуктан экономиканын өзөгү социализмге негизделиши керектигин белгилеп, бул сөздү угары менен либералдык көз караштагылар дароо чалкасынан кетерин, анткени өнүккөн капитализм менен демократия гана жаркын келечекке алып барат дегендер, же Батыштын “токочунан” башканы таттуу деп эсептебей калгандар бул идеяны туу туткан адамды эскичил, улутчул деп күнөөгө жыккысы келерин, бирок бүгүн экономикабыздын негизин түзүп жаткан капитализмден баш тартып, анын ордуна жаңы экономикалык негиз салмайын аймактык интеграцияда Кыргызстан арабанын бешинчи дөңгөлөгү болуп жүрө берерин, ал эми улам жаңы келген бийлик реформа дегенди бетине кармап алып, эбак ачып-кычып кеткен бешбармакка ысык сорпо куя салып элге бере берерин жазды.
Гезиттин бул санына Алыкул Осмоновдун 100 жылдыгына карата акындын залкар манасчы Сагымбай тууралуу жазып кеткен “Сагымбай Орозбаков” деген макаласы кайрадан басылып чыкты.
Алыкул ХХ кылымда жашаган манасчылардын эң көрүнүктүүсү, эң күчтүүсү, эң улуусу Сагымбай Орозбак уулу болуп эсептелерин, эгер кол жазмалар фондунда эпостун 1000 басма табак ыры болсо, анын 400 басма табагы Сагымбай Орозбак уулунуку, калгандары Саякбай, Жаңыбай, Шапак, Байымбет, Ыбырайым жана башкалардыкы экенин, кокус жогорудагы аттары саналган манасчылардын ичинде Сагымбай Орозбаковдун варианты болбогондо анда калгандары бизди “Манас” эпосунун күчүнө мынчалык таң калтыра алмак эместигин, Сагымбайдын сөздөрү башкалардыкынан бөлүнүп турарын, Сагымбайды окуп туруп башкалардыкын окуганда төрт кабат үйдөн бир кабат үйгө түшкөндөй төмөндөй түшөрүңдү жазган.
Ушул эле санда айтылуу Таттыбүбү Турсунбаеванын 70 жылдыгына карата журналист Ракыя Жусупованын “Таттыбүбү” деген эскерүү баяны сандан санга жарыяланууда.
Археологиялык эстеликтер жайгашкан жерлер да менчикке кетип калган жагдайлар бар экенин, тарыхый эстеликтер мамлекет тарабынан каттоого алынган деп жыйындарда көп айтыларын, бирок кеп каттоого алынганында эмес, кеп аны дайыма карап, коргоого алып, сактап алуу керектигин, маселен ошол эле каттоого алынган жайлардын аттары Маданият министрлигинин кагазында гана жазылып калганын, өзү болсо эбак жок болгондугун “Көк асаба” гезитинин бүгүнкү санына берген маегинде археолог окумуштуу Кубатбек Табалдиев кеп кылды.
Улуттук кийимдерди заман талабына ылайыктап жаңылап, жакында Тажикстандын Дүйшөмбү шаарында “Элдик өнөр жана мода” фестивалына катышып, бүгүн Европа тараптан да чакыруу алган жаш дизайнер Миррахим Токтогуловдун кийимдеринин үлгүсүн аталган басылма сүрөттөрү менен тартуулады.
Миррахим өз сөзүндө калпактар таза кийизден, көйнөктөр таза кендир, пахта, жибек жиптеринен токулган кездемелерден, колго көтөргөн баштыктар да таза жүндөн ийрилип токулган таарлардан жасаларын, мисалы, илгерки эркектер кийген кемселдин этеги кенен болсо, ал бүгүнкү заманга ылайык кыскартылып, көчөдө, маршруткаларда жүргөнгө ылайыкташтырылганын, бул кийимдерди жаштар окууга, сыйга, жыйындарга жана күнүмдүк турмушта деле кийип жүрө берсе болорун айтып берди.
Шамалбек Акылбек уулунун макаласы “Кыргыздын түштүк аймагынан чыккан кыраан Кубат бий” деп аталган макаласы жарык көрдү. Макалада Кубат бийдин эрдиги эскерилип, Кокон бийлигине кызмат кылып жүрүп акыры ошол Кокон бийлиги тарабынан өлтүрүлгөнүн, 2013-жылы белгилүү ишкер Сазыкбай Турдумалиев тарабынан Таластын Кара-Ой айылына Кубат бийдин куш кармаган айкели орнотулганын жазып чыкты.