“Мекен инфо” деген жаңы гезиттин экинчи саны жарыкка чыкты. 2010-жылдагы революция учурунда борбордук аянттагы тополоңдо майып болуп, эки буту кесилген милийса кызматкери Алмаз Акчекеев менен гезит кабарчысы Жоро Сулайманов маек курган.
Апрель окуясы анын сопсоо турган эки бутун алып кеткенин, ага революциядан калган эстелик ушул болгонун, буттарын Фучиктеги ооруканадан кесишкенин, кийин Орусиянын Ички иштер министрлигинин каражаты менен протез жасалганын, ошол кыйын кездери дагестандык полковник Мурадис Алигидров телефон чалып, ал-абалын сурап кайрат айтканын, көрсө ал да эки бутунан ажырап, бирок милицияда иштеп жүргөнүн айтып, жашоого көз карашын өзгөрткөнүн, ошондо гана “буту жок деле жашаса болот турбайбы” деген ой башына келгенин баяндады.
Алмаз Акчекеев андан аркы сөзүндө убагында күпүлдөгөн убадалар көп болгонун, азыр алардын бири да жоктугун, өткөндө бир тааныш жигит: “Сен үйлүү болуп, машиналуу болуп жыргадың го” дегенине “эгер эки бутуңду мага берсең ошолордун баарын, анан үстүнө дагы акча кошуп берет элем” десем сөз табалбай кайсалактап калды” деп айтты.
Акырында ал 7-апрелде аны эстеп койгон жан болбогонун, колунда, төшүндө, эрдинде осколканын калдыктары дале жүргөнүн, бирок алар бир орунда турбай улам жылышып тургандыктан доктурлар алганга болбой жатышканын, революциянын жыргалын эл эмес, бийликтегилер эле көрөрүн, революция болсо азабын милийсалар менен карапайым эл гана тартарын, ошондуктан эч кандай төңкөрүш дегендин кереги жоктугун, бүгүн революцияны оюнчук көрүп аткандар буту-колунан ажырап, өзүндөй мунжу болуп калганда гана баштарын койгулашарын айта кеткиси келгенин, ошондуктан тынч заманда жашоо үчүн күрөшүү керектигин кеп кылды.
Алмаз Акечекеевдин бул маегин бүгүн жарык көргөн “Мекен инфо” гезитинен окусаңыздар болот.
“Көк асаба” гезити аркылуу Фейсбук социалдык түйүнүнүн курамында 500дөн ашуун мүчөсү бар “Кыргыз көчү” тобу, анын негиздөөчүсү Асыран Айдаралиев жана башка мекенчил жарандар “Кыргыздын уюткусу – кыргыз тили” деген кайрылуу катты элге жана эл башкаргандарга жолдоду. Кайрылгандар депутат Урмат Аманбаеванын кыргыз тилине байланыштуу мыйзамга өзгөртүүлөрдү жана толкутоолорду киргизүү демилгесин колдоого алууда.
Аксылык мугалим Төлөгөн Абасов конкурска жөнөткөн катында ажылык тууралуу сөз кылып, ажылыкка барчу киши шариятта деле адегенде жашаган жерине, жакыр үй-бүлөгө жардам берип, жакын туугандарынын жашоосуна кам көрүп, алардын жашоо-турмушун оңдоп туруп анан ажылыкка барышы керектиги айтыларын, ажылыкка акчасы бар байлар арбын барарын, андыктан кыргыз өкмөтү, Жогорку Кеңеш, Дин башкармалыгы кеңешип, жол курууга, көпүрө салууга, бала бакчага, саламаттыкты сактоого, мектептерге, жакыр үй-бүлөлөргө, тоголок жетимдерге, майыптарга, таза суу чыгарууга жардамдарын берип туруп анан барышса, өкмөт ушундай сооп иш кылган адамдарга гана ажылыкка барганга күбөлүк берсе, элге пайдасы аябай тиймегин жазды. Төлөгөн Абасов эгер ушундай шарттар болсо делөөрүп “ажы болсом, арабдарга жардам берсем” деп сакалды сапсайта коюп, теспени чоюп, сагызган чапан же жырык чапан кийип жүргөндөр да ажы болгусу келсе ушундай иштерге акча төгөт эле” деген ойдо.
“Алиби” гезити жаңы санын “Алышты дүйнө тааныды, буйруса көкбөрү, салбурунду да дүйнө тааныйт” деген баштема менен ачты. Ушундай эле ат менен Улуттук оюндар борборунун деректиринин орун басары Касымкул Оболбековдун интервьюсу жарык көрдү.
Буга улай эле Ысык-Көлдүн Каракол шаарынын четиндеги мүрзөлөрдүн арасында жашап келаткан Тахиржан Чуруков деген адамдан Жумагүл Барктабасова интервью алган.
Шаар ичи ызы-чуу болсо мүрзөлөрдүн арасы тынч экенин, түнкүсүн уйку жакшы болорун, алтургай шаардан бала-чакалары да бул жакка качып турарын, мүрзөдөн коркуунун кереги жоктугун, бул жерде өлгөндөр жатарын, демек өлгөн кишилерден эмес, тирүү кишилерден коркушубуз керектигин, себеби таш боордук менен жаман иштердин баарын өлгөндөр эмес, тирүүлөр жасап жатканын, ошондуктан “эй, кыргыздар, мүрзөгө тез-тез барып тургула, ошондо дүйнөдө өлүм деген бар экенин ойлоп, ыйманыңарга келип турар элеңер” деп кайрыларын айтты.
Апрель окуясы анын сопсоо турган эки бутун алып кеткенин, ага революциядан калган эстелик ушул болгонун, буттарын Фучиктеги ооруканадан кесишкенин, кийин Орусиянын Ички иштер министрлигинин каражаты менен протез жасалганын, ошол кыйын кездери дагестандык полковник Мурадис Алигидров телефон чалып, ал-абалын сурап кайрат айтканын, көрсө ал да эки бутунан ажырап, бирок милицияда иштеп жүргөнүн айтып, жашоого көз карашын өзгөрткөнүн, ошондо гана “буту жок деле жашаса болот турбайбы” деген ой башына келгенин баяндады.
Алмаз Акчекеев андан аркы сөзүндө убагында күпүлдөгөн убадалар көп болгонун, азыр алардын бири да жоктугун, өткөндө бир тааныш жигит: “Сен үйлүү болуп, машиналуу болуп жыргадың го” дегенине “эгер эки бутуңду мага берсең ошолордун баарын, анан үстүнө дагы акча кошуп берет элем” десем сөз табалбай кайсалактап калды” деп айтты.
Акырында ал 7-апрелде аны эстеп койгон жан болбогонун, колунда, төшүндө, эрдинде осколканын калдыктары дале жүргөнүн, бирок алар бир орунда турбай улам жылышып тургандыктан доктурлар алганга болбой жатышканын, революциянын жыргалын эл эмес, бийликтегилер эле көрөрүн, революция болсо азабын милийсалар менен карапайым эл гана тартарын, ошондуктан эч кандай төңкөрүш дегендин кереги жоктугун, бүгүн революцияны оюнчук көрүп аткандар буту-колунан ажырап, өзүндөй мунжу болуп калганда гана баштарын койгулашарын айта кеткиси келгенин, ошондуктан тынч заманда жашоо үчүн күрөшүү керектигин кеп кылды.
Алмаз Акечекеевдин бул маегин бүгүн жарык көргөн “Мекен инфо” гезитинен окусаңыздар болот.
“Көк асаба” гезити аркылуу Фейсбук социалдык түйүнүнүн курамында 500дөн ашуун мүчөсү бар “Кыргыз көчү” тобу, анын негиздөөчүсү Асыран Айдаралиев жана башка мекенчил жарандар “Кыргыздын уюткусу – кыргыз тили” деген кайрылуу катты элге жана эл башкаргандарга жолдоду. Кайрылгандар депутат Урмат Аманбаеванын кыргыз тилине байланыштуу мыйзамга өзгөртүүлөрдү жана толкутоолорду киргизүү демилгесин колдоого алууда.
Аксылык мугалим Төлөгөн Абасов конкурска жөнөткөн катында ажылык тууралуу сөз кылып, ажылыкка барчу киши шариятта деле адегенде жашаган жерине, жакыр үй-бүлөгө жардам берип, жакын туугандарынын жашоосуна кам көрүп, алардын жашоо-турмушун оңдоп туруп анан ажылыкка барышы керектиги айтыларын, ажылыкка акчасы бар байлар арбын барарын, андыктан кыргыз өкмөтү, Жогорку Кеңеш, Дин башкармалыгы кеңешип, жол курууга, көпүрө салууга, бала бакчага, саламаттыкты сактоого, мектептерге, жакыр үй-бүлөлөргө, тоголок жетимдерге, майыптарга, таза суу чыгарууга жардамдарын берип туруп анан барышса, өкмөт ушундай сооп иш кылган адамдарга гана ажылыкка барганга күбөлүк берсе, элге пайдасы аябай тиймегин жазды. Төлөгөн Абасов эгер ушундай шарттар болсо делөөрүп “ажы болсом, арабдарга жардам берсем” деп сакалды сапсайта коюп, теспени чоюп, сагызган чапан же жырык чапан кийип жүргөндөр да ажы болгусу келсе ушундай иштерге акча төгөт эле” деген ойдо.
“Алиби” гезити жаңы санын “Алышты дүйнө тааныды, буйруса көкбөрү, салбурунду да дүйнө тааныйт” деген баштема менен ачты. Ушундай эле ат менен Улуттук оюндар борборунун деректиринин орун басары Касымкул Оболбековдун интервьюсу жарык көрдү.
Буга улай эле Ысык-Көлдүн Каракол шаарынын четиндеги мүрзөлөрдүн арасында жашап келаткан Тахиржан Чуруков деген адамдан Жумагүл Барктабасова интервью алган.
Шаар ичи ызы-чуу болсо мүрзөлөрдүн арасы тынч экенин, түнкүсүн уйку жакшы болорун, алтургай шаардан бала-чакалары да бул жакка качып турарын, мүрзөдөн коркуунун кереги жоктугун, бул жерде өлгөндөр жатарын, демек өлгөн кишилерден эмес, тирүү кишилерден коркушубуз керектигин, себеби таш боордук менен жаман иштердин баарын өлгөндөр эмес, тирүүлөр жасап жатканын, ошондуктан “эй, кыргыздар, мүрзөгө тез-тез барып тургула, ошондо дүйнөдө өлүм деген бар экенин ойлоп, ыйманыңарга келип турар элеңер” деп кайрыларын айтты.